Kıvırcık Lahana Cipsleri

kale-chips-1

“Kara lahananın kıvırcığı diye bilinen bu sebze ile burada yani Kanada da tanıştım. Buradaki ismi KALE (keyl diye okunuyor). Bununla ne pişer diye düşünürken, iş yerinden birinin bunu cips gibi yediğine şahit oldum. Tattım, bayıldım, tavsiye ediyorum.. Ama öncelikle kıvırcık lahananın ne marifetleri varmış, okuduğum kadarı ile size de aktarayım.

1 bardak dolusu kıvırcık lahana, 36 kalori ediyor, 5 gram lif ve günlük kalsiyum ihtiyacınızın %15 ini karşılıyor. İçinde B6 vitamini, %40 magnezyum, %180 A vitamini, %200 C vitamini ve %1,020 K vitamini barındırıyor. Ayrıca, potasyum, fosfor ve demir de var.. Kansere karşı direnci arttırıyor ve kolestrol düşürüyor. Kısacası bu sebze ıspanağın pabucunu dama atıyor… Yalnızzzz, kan sulandırıcı ilaç alanlara içinde K vitamini olması dolayısıyla, tavsiye edilmiyor.

Eminim salatasının fazdası daha fazladır, ama şimdi tarif edeceğim cips de inanilmaz lezzetli oluyor..”

Malzemeler

  • 1 büyük demet kıvırcık lahana
  • Bir cimcik tuz
  • 1 tatlı kaşığı zeytin yağı

Kale_Chips_8

Yapılışı

Lahana’nın yapraklarını maydonoz ayıklar gibi, kökten yukarı doğru elinizle sıyırın, yaprakları ayrılsın. Çok minik olmayacak ama çok da büyük kalmayacak şekilde didikleyin. Zeytin yağ ve tuzunu ekleyip karıştırın. Fırın tepsinize çok fazla üst üste gelmeyecek şekilde yayın ve fırına verin. 175 derecelik fırında yaklaşık 15 dakika kıtırlaşmasını bekleyin. Bu 15 dakika içerisinde 1-2 kere açıp yaprakları karıştırın, çok mıncıklamadan tabi.. Fırından aldıktan hemen sonra yiyebilirsiniz. Bu arada üzerine beyaz peynir rendesi serperseniz de harika olacaktır.. Afiyet olsun..

Kale_Chips_9

2 thoughts on “Kıvırcık Lahana Cipsleri

  1. Merhaba Sedef hanim. Yazinizdan da anladigim gibi suan Kanadadasiniz. Bende Kanadadayim ve chef egitimi aliyorum. Sizin gibi yemek seven biriyle iletisim kurmak isterim

    • Kuralım, ileteşelim 🙂
      Hatta ben hemen ileteyim.. Ben yemek yapmaya bayılmıyorum, hatta işten güçten vakit olmadığı için küfür ederek yemek yapıyorum. Ancak hergün aynı şeyleri yemekten bıktığımız için yeni tarifler denemeye gayret gösteriyorum. Özellikle tatil günlerimde.. Zamanım var ve iyi günümdeysem, yemekler süper oluyor, yok iş çıkışı eve koşarak gelip mutfağa girersem, çok da leziz olmuyor 🙂
      Bu arada değisik olduğunu düşündüğünüz yemek tariflerinizi paylaşmanızı çok isterim, ilk Cumartesi günümde denerim 🙂
      Sevgiler
      Sed

Bir Cevap Yazın

