Soya Peynirli Omletimsi Bişey.. “Tofu Scramble” VEGAN

Tofu-Scramble

“Edwin ve ben son 1 aydır bir Dukan Dieti tutturduk ki, yakında mööö’lemeye ve gıdaklamaya başlayacakdık. Bari 1 kilo vermiş olsak.. O da olmadı.. Bir de üstüne o kadar ete kabız olduk tabi. Geçen gün izlediğimiz bir belgesel (Forks Over Knives, mutlaka bulup izleyin, altyazılısı da var) üzerine etten götten ölmemeye karar verip, daha çok sebze ağırlıklı yemeğe karar verdik. Ancak benim kocam “ya siyah ya beyaz” kafasında olduğu için, işin suyunu çıkarıp direk Vegan yemekler yapmaya başladık. Ben bu durumla dalga geçerken, bir baktim ki sofradan daha hafif kalkıyorum, normalde yemek sonrasında karnım 6 aylık hamile gibi şiş gezerken, şimdi hiç bir oynama olmuyor. Sanırım sevdim ben bu işi.. Internetten ve insanlardan Vegan tarifler toplamaya başladık, hoşuma gidenleri sizlerle paylaşmak istedim”

(2 kişilik)

Malzemeler

  • 1/2 çay kaşığı VARSA Yemeklik Hindistan Cevizi Yağı yani Coconut oil YOKSA Sıvı Yağ (Bunu siz Türkiyede nereden bulabilirsiniz bilemiyorum, ancak bulursanız bence kullandığınız tüm yağları bırakıp, bu yağa geçiş yapın)
  • 1/2 orta boy küp küp kesilmiş Soğan
  • 2 diş dövülmüş Sarmısak
  • 1/2 küp küp kesilmiş Yeşil Dolmalık Biber
  • 1 su bardağı dolusu kıyılmış VARSA Kıvırcık Lahana (yani Kale) YOKSA Ispanak
  • 1 su bardağı dolusu küp küp kesilmiş veya kırıntılanmış Soya Peyniri yani Tofu (sert cinsinden olucak, yumuşakları bu tarif için uygun değil)
  • VARSA 1 1/2 yemek kaşığı Nutritional Yeast (Güzom sen bulursun bunları, IGA de satılıyor, Protein, B ve B12 değerleri çok yüksek bir maya türü bu)
  • 1/4 çay kaşığı Tuz
  • 1/4 çay kaşığı Karabiber
  • 1/4 çay kaşığı renk versin diye Hint Safranı yani Turmeric
  • Üzeri için 1/2 küp küp kesilmiş Avakado

Yapılışı

Yapışmaz tavanızı yüksek ateşte ısıtıp Hindistan Cevizi Yağınızı koyun, erisin (resmen nokta kadar koyucaksınız, bu yağ böyle) (veya sıvı yağ demiştik). Küp kesilmiş soğan ve dövülmüş sarmısağı aynı anda koyun, sotelensin (2 dakika kadar). Dolmalık yeşil biber ve kıvırcık kara lahanayı (yada Ispanak demiştik) ekleyin, (3 dakika kadar) lahana yumuşayınca elinizle parçalayarak veya küp keserek hazırladığınız soya peynirinizi yani Tofu’yu ekleyin ve karıştırın. 2 dakika da böyle pişsin sonra dediğim gibi VARSA Nutritional Yeast, tuz ve karabiberi ekleyin ve ateşi orta dereceye getirip karıştırın. En son Hint Safranı yani Turmeriği ekleyip 1 dakika daha karıştırıp, tabaklara koyun. Servis yaparken üzerine küp kestiğiniz avakadodan serpiştirin. Kendileri yanında kızarmış ekmekle güzel bir kahvaltı veya akşam yemeği oluyor… Afiyet olsun..

Yorum bırakın